Stworzenie własnej strony internetowej może nie być łatwym zadaniem. Wiele osób zleca je profesjonalistom, którzy zajmują się tym na co dzień. Mają oni bardzo dużą wiedzę oraz doświadczenie w tym zakresie. Warto jednak powiedzieć, że stworzenie swojej własnej strony internetowej wcale nie musi być takie trudne jak się wydaje. Jeżeli lubimy pracę na komputerze, stopniowe powoływanie do życia własnego serwisu może nam nawet sprawić przyjemność. Najprostszym rozwiązaniem jest przy tym platforma WordPress, która oferuje nam wiele gotowych rozwiązań. Są to motywy, z których możemy skorzystać, a które dostarczą nam gotowy szkielet strony internetowej.

Jaki motyw wybrać?

Motywy są bardzo różne i w Internecie znajdziemy ich tysiące. Na jednych stronach pojawią się płatne motywy, na innych zaś znajdziemy bezpłatne. Zarówno wśród jednych, jak i drugich będziemy mogli przebierać w wielu różnorodnych kategoriach. Niektóre z nich są przeznaczone pod zwykłe strony typu wizytówki, inne zaś służą do stworzenia sklepów internetowych i sprzedaży produktów, jakie chcemy oferować klientom. Tak naprawdę wybór motywu będzie więc w dużej mierze zależał od tego co chcemy osiągnąć tworząc swoją własną stronę internetową. Jeżeli planujemy jedynie pokazać się klientom, wystarczy zwykły motyw strony-wizytówki. Jeśli zaś chcemy umieścić tam różne realizacje, opis działalności, ofertę i inne informacje, lepiej będzie wybrać coś bardziej rozbudowanego.

Motyw płatny czy darmowy?

Być może zastanawiasz się czy wybrać motyw płatny, czy lepiej darmowy. Trzeba szczerze powiedzieć, że darmowe motywy zazwyczaj dobrze prezentują się w wersji demo, jednak po instalacji na naszej stronie pozostawiają wiele do życzenia. Niestety, czasami zdarza się to również w przypadku motywów płatnych, jednak jest to raczej rzadkim zjawiskiem. Jeżeli więc chcemy stworzyć nieco bardziej złożoną, profesjonalnie wyglądającą stronę, warto zainwestować w płatny motyw. Bardzo ciekawe opcje znajdziemy między innymi w serwisie Themeforest. Przy wyborze motywu przydatną wskazówką może być data ostatniej modyfikacji – im jest ona nowsza, tym większe prawdopodobieństwo, że nasza strona będzie działała bez zarzutu.